keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Työllistävä vaikutus

Jos nykyautot tehtäisiin kestämään käyttöä sillä olisi myös työllistävä vaikutus. Tässä Chevyn rasvauskohteet vuodelta 49.

1.Lower control arm 1000 miles
2.- " - rear 1000 miles
3.Upper control arm 1000 miles
4.- " - rear 1000 miles
5. Front wheel bearings 10 000 miles
6. Kingpin (2 each side) 1000 miles
7.Tie rod (2 each side) 1000 miles
8. Steering gear 1000 miles
9.Air cleaner 2000 miles
10. Steering column gearshift control 10000 miles
11.Generator 1000 miles
12.Distributor 1000 miles
13.Clutch and brake pedal shift 10000 miles
14.Throttle bell crank 1000 miles
15.Carburetor accelerator pump shaft 5000 miles
16.Solenoid linkage 1000 miles
17.Steering connecting rod (1 each side) 1000 miles
18.Steering idler and third arm (2 places) 1000 miles

Varoituksen sana:
Excessive lubrication of body parts usually causes more complaints than lack of lubrication. Too much lubrication applied to exposed parts serves no good purpose. It is not only a waste of material but is a contribution to serious complaints.
Lubricate only where squeaks develop, or where conditions indicate that the addition of lubricant is desirable for easier operation of individual units or points.

Ennen kaikki olikin paremmin. Huoltoasemat oli huoltoasemia ja niillä työskenteli rasvarit joiden tehtävä oli pelkästään hoitaa rasvauskohteiden rasvaaminen.

Ei kommentteja: