tiistai 2. marraskuuta 2010

Korin irrottaminen


Koria ja pohjalevyä irroteltu. Kaikki ruuvit on irti. Kolme ruuvia lähti ehjänä, muut joutu rälläköimään auki. Kuskinpuolelta irtoaisi, mutta apukuskin puolelta on huolella hitsattu yhteen. Varmuuden välttämiseksi kori on hitsattu pohjalevyyn ulko-ja sisäpuolelta.
Autossa näyttäisi olevan aika uuttakin osaa esim.takana jurruputkissa on vielä hintalaput paikoillaan. Mikäli tästä rakentaa auton, niin suurin osa vanhoista paikoista menee uusiksi. Aikas jäätävää meininkiä...


Ohjeet korin irrottamiseen lainattu volkkaripalstalta (www.volkkaripalsta.com):

Omakohtainen kokemus:
Nosta etujakkarat ja takajakkarat ulos, irroita bensatankki, irroita tankin alta rattiakseli simpukasta. Avaa pultit tankin alta etuakselista (2kpl 17mm kannalla, vuosimallista riippuen, joko tankin alla piilossa tai sitten näkyy varapyörän takaa syvennyksestä etuluukun puolelta) Jarruputkien irroitus pääsylkyltä.
Takapäästä sähköt irti, varmista että kaikki johdot on irti mitkä lähtee kuskinpuolta ylös kattopilariin. Sama etupäästä, töötin sekä jarrusylkyn sähköjohdot irti. Vaihdekeppikin kandee ottaa veks, ei tartte varoa sitäkään. Takapäästä sitten sisälokarin puolelta pyörän takaa 1kpl 15 vai 17mm kannalla oleva pultti irti. Sitten sisäpuolelta takapenkin alta 13mm kannalla olevat pultit auki, sekä mallista riippuen ne pari isompaa 15 tai 17mm kannalla olevaa. Helmakotelosta auton alta 13-14mm kannalla olevat irti, etujalkatilan kohdalta 2 per puoli isompia 15-17mm kannalla olevia auki. Nyt pitäis olla kori irti.
Potkaise sisäpuolelta lattiaa alaspäin, irtooko vai ei. Jos ei irtoa niin kurki saumakohdat onko joku dorka hitsannut lattian nippuun korin kanssa, tai onko jossain pultteja kiinni. Nosta vaikka etupää ensin irti pohjasta, lykkää kakkosnelonen akseliston ja korin väliin, jotta kori jää hitusen irti pohjasta. Sama takapäässä, nosta ja laita jotain keskitunnelin ja helmakoteloiden väliin että näet varmasti korin olevan irti. Tässä vaiheessa näet myös kaikki vielä unohtuneet sähköjohdot yms kotinikkareiden vaijeri/sähkö jne. viritykset jotka voit irroittaa.

Sitte koppa nostoon neljään pekkaan ja viides varmistaa että mikään ei o kiinni missään, ja tarvittaessa siirtelee pukit sopivaan kohtaan irroitetun korin alle.

Pari lisäystä:
-irrota turvavyö
-irrota kallistuksen vakaaja takaa (vai mikä yhdystanko hässäkkä tää sit onkaan)

Ei kommentteja: