torstai 1. tammikuuta 2009

Uusi vuosi, vanhat kujeet





Tänään sain Kombista moottorin pois. Moottori ja vaihdelaatikko lähtisi helposti yhtenä klimppinä mutta yksin puuhaillessa on helpompaa irotella yksitellen. Irrottamisessa ei tullut mitään ihmeellistä vastaan. Takapää oli korotettuna pienillä ajosilloilla. Takapuskuri piti irroittaa, että kaasarit mahtuivat tulemaan helman alta. Tietenkin moottorin olisi voinut tiputtaa pois tunkilla ja vettä vaikka levyn päällä auton alta pois.

Olen saanut purettua 96:sen netti katkon aikana. Kori oli vieläkin huonompi mitä kuvittelin. Auto oli joskus jo kertaalleen erittäin hyvin hitsattu ja viimeistelty. Silti auto oli ihan loppu. Autoa purkaessani ja tunkkaillessani etupää antoi periksi tulipellin kohdalta. Myös vetoakselien 'tunnelit' oli ihan loput. Peräkontti olikin säilynyt ihmeen hyvin. Siitä saa tarpeellisia korjauspaloja.
Näitten 70-luvun lopun saabien kanssa pitää olla tosi tarkka. Ne voivat näyttää päältä hyvältä. Jos massa repsottaa jostain niin luultavasti koko pohja tulee mukana. Huonoimmat vuosimallait ovat 78-80 eli ns. iso vilkku mallit.

Ei kommentteja: