torstai 29. heinäkuuta 2010

Matti





Tämmönen rojekti aloitettu. Ostettu hyväkuntoisena museo-autona n.5 vuotta sitten. Museoitu n.10 vuotta sitte.
Tämä mielestäni koriltaan niin huono, ettei taloudellisesti ajatellen olisi edes järkeä kunnostaa. Täydellisesti entisöitynynä arvo kuitenkin alle 5 tonnia. (Ainakaan Suomessa kukaan ei tämmösestä maksa enempää.)
Mahdollisuuksien mukaan vanhat osat kunnostetaan. Saa harjoitella peltitöitä. Ei lokasuojaakaan ole järkevää hitsata kun uusiakin on tarjolla. Hyvä puoli vanhan kunnostamisessa, että etukäteen tietää sen istuvan hyvin. Uusi tai toisesta irrotettu ei välttämättä istu ainakaan pienellä työmäärällä nätisti.
Auto yritetään pitää mahdollisimman kauan ajokuntoisena. Kunnostusjärjestykseksi ajateltu: lokasuojat/pyöräkotelot, ovet ja takaluukku, tekniikka ja ikkunat irti, kori pukkiin ja korin kunnostus. Kasaus. Aikatauluksi alustavasti suunniteltu, että auto olisi ajossa viimeistään kesällä 2020. Toivottavasti ei tule hoppu.

Ei kommentteja: