tiistai 13. lokakuuta 2009

300. teksti

Ompas tullut paljon joristua tyhjänpäiväästä.

Juniorin mönkkäri vaatii huoltotoimia. Ei suostunut lähtemään käyntiin. Poksautteli vaan kaasariin päin. Tein peruskuviot.
1)Tarkistin kipinän (vaihdoin varmuudeksi uuden tulpan)
2)Vaihdoin tuoreempaa bensaa (tankissa vuosikerta bensaa ja tuoretta suhteessa 1:1. Pakokaasutkin haisoo pahalle.)
3)Annoin apuvirtaa autonakusta

Ei eloa niin päättelin, että on jotain isompaa hässäkkää. On pitänyt käynnistettäessä kummallisen kolauksen ja jonkin aikaa paukuttanut pakoputkesta. Katoin venttiilit niin imuventtiilissä on ainakin 0,3-0,5 välystä (näppituntumalla). Mutta,mutta...


Mites venttiilit säädetään tämmösestä härvelistä? Miten kampiakselia saa käännettyä sivistyneesti, että sais haettua yläkuolokohdan? Mistäs välistä saa tungettua rakotulkin? Vai riittäkö ku säätää vain molempiin 'pienen' välyksen? 0,05-0,15

Ei kommentteja: