keskiviikko 9. syyskuuta 2009

Bensaa suonissa

Nyt on tallilla vähän hiljasempaa kun pitää viihdyttää nuorisoa.
Moottorisahan moottorista on purettu kaikki ylimääräinen pois. En ole vielä saanut käyntiin. Ei jaksa vetää kuin yhden tahdin yli. Tulppa antaa kipinän rungostakin. Voisiko se vaikuttaa? Pakoaukosta katottuna sylinterin seinämät ja mäntä näyttää uusilta. Ja ilman tulppaa pyörittäessä ei ahdista. Vai onko vain niin kovat puristukset, että pitää saada kunnolla kiinni ennen kun alkaa kiskomaan narusta käyntiin?
Olen varaosaautoista kerännyt bensat jerrykannuihin. Juniorin mönkkäristä loppu bensa ja heti oli päästävä ajelemaan, enkä jaksanut lähteä ajelemaan kylille, niin ajattelin koittaa josko bensa olis vielä käypää. Hyvin toimi. Bensa värin oli aika 'mielenkiintoinen'. Vanhimmat bensat on varmaan ollut tankissa n.20 vuotta. Ja tuoreimmatkin n. 5 vuotta.
Nykyajan bensat ei kestä ihan noin pitkää säilytystä. Tartteeko nykyajan bensatkaan talven ajaksi säilytysainetta? Tai pienkoneet niihin tarkoitettua erikoisbensaa? Omat autot on aina lähtenyt talvisäilytyksen jälkeen hyvin käyntiin. Ennen talvisäilytystä ajan tankin kuitenkin varmuuden vuoksi aika tyhjäksi. Jos jotain bensamurheita on keväällä niin voi laittaa mahdollisimman paljon tuoretta bensaa sekaan.

Ei kommentteja: