perjantai 27. maaliskuuta 2009

Ovi






Sain oveen vedettyä happovärin sisäpuolelle ja tuuletusräppänän kehikkoon. Ovea en ole vielä hitsannut mistään. Pienet reiät mitkä tuli esille hiekkapuhalluksen jälkeen tuli paklattua piiloon. Mieluummin vaihdan sitten isomman osan kerralla. Reikiä oli vähän ja korkeintaan nuppineulan päänkokoisia.
Tuuletusikkunan alta ovi on murtunut etupuolelta. Saumaa pitää aukaista ja hitsata umpeen.
Peeveli merkkaa parkkipaikkansa. Öljyä tulee reilusti auton ollessa käynnissä. Vuotaa luultavasti samasta paikasta kuin Kakka-volvo eli kampiakselin stefasta. Vaihdelaatikon puolelta. Sitä ei saa vaihdettua tietenkään ellei irrota moottoria ja vaihdelaatikkoa. Siihen on saatavana valmis adapteri mihin saa laitettua laillisen stefan. Näissähän on alunperin vain huoparengas.
Kasaan varamoottorin ja siistin sen ja laitan sen paikoilleen. Se on irrotettua toimivasta autosta. Sen kanssa vain meinasi käydä hassusti. Olin purkanut autoa, irrottanut kaasarin ja laittanut jotain imusarjan suojaksi mutta vettä oli päässyt sylintereihin. Kun tuli ekat pakkaset ja huomasin tilanteen niin nopeasti vain koneesta kansi pois, että näkee onko syntyny jo vaurioita. Ei ainakaan ollut kerennyt ruostuttamaan mitään. Eikä sylintereissä ollut vettä paria senttiä enempään, niin ei varmaankaan tehnyt mitään vahinkoa. Siinä mielessä on mielestäni järkevää kasata toi niin näkee toimiiko se vielä. Nykyiseen moottoriin voi sitten rauhassa vaihtaa tiivisteen.

Ei kommentteja: