keskiviikko 14. joulukuuta 2011

Mötööri








Hitsuuttelu alustan osalta on hyvällä mallilla. Saumat umpeen ja siistimistä niin pääsee pintapelleihin.
Moottorista irrotin lämmönvaihtimet ja pakoputken. Moottoripeltejä ei maalata, mutta suurimmat kököt putsataan liottimella ja teräsharjalla. Virranjakajaan vaihdettu kansi, kärjet ja kondensaattori. Tulpat ja johdot uusin samalla. Tulpan johdoista 2 oli ehjää.
Uudet lämmönvaihtimet on todella kalliit niin joutuu varmaan virittämään nämä vanhat paikoilleen. Tulppaan kuitenkin lämmityskanavat, niin ei väliä kunhan ei kauheasti vuoda. Pakoputken laipat on hanurista. Pitää mukiloida ne mahdollisimman suoraksi ja kasata pakoputkimassalla ja tiivisteellä.
Uudet lämmönvaihtimet pakoputken kanssa tulisi maksamaan noin 1000e. J-putketkin maksaa noin 200e.
Pakoputkena ajattelin koittaa toiseksi alimmassa kuvassa olevaa "tein itse, säästin kaksi euroa" mallia.

Ei kommentteja: